Vrouwelijke Voice-over


De keuze voor een mannelijke of juist een vrouwelijke voice-over is niet altijd een gemakkelijke. Net zoals voor een mannelijke voice-over zijn er ook vele redenen te bedenken waarom je per se voor een vrouwelijke stem zou kiezen. De vrouwenstem is zacht en subtiel, terwijl een man sterker overkomt. Goed om te bedenken is dat een mannenstem beter is voor een mannenproduct en een vrouwenstem voor een vrouwenproduct. Maar wat als het gaat om een product dat neutraal is en gericht is op zowel vrouwen als mannen?  

Placeholder

Kenmerken vrouwelijke Voice-over

De vrouwenstem wordt vooral gezien als geloofwaardig en heeft vooral positieve associaties. Uit onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen bleek dat een vrouwenstem in radiospots overtuigender gevonden wordt dan die van mannen en dat de luisteraar door een vrouw meer beïnvloed wordt. Dit uiteraard met uitzondering van spots waarin echte mannenproducten aangeprezen worden. 

Dit kan een reden zijn om juist voor een vrouw te kiezen voor bijvoorbeeld een videocursus. Ook wanneer een boodschap moet geruststellen kun je beter een vrouw inzetten. Een vrouwenstem helpt je vooral om mensen te overtuigen en zijn daarom ook de beste keuze wanneer je iets wilt verkopen dat niet per se op mannen of op vrouwen gericht is, maar meer een neutraal karakter heeft. 

  • Vriendelijk
  • Betrouwbaar
  • Overtuigend

Placeholder

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat vrouwen liever een mannenstem horen en dat ze zich die beter kunnen herinneren. Dit komt door het lage stemgeluid en het krachtige, autoritaire karakter ervan. Een mannenstem komt professioneel over. Hoe een stem overkomt op de luisteraar kan overigens ook liggen aan de toonhoogte van de stem. Een vrouw met een lagere stem kan ook voor veel – maar niet alle – ‘mannendingen’ ingezet worden. Dit komt omdat een lage stem in het algemeen als dominant ervaren wordt. Vergeet niet dat niet zo zeer de stem zelf belangrijk is, maar juist hoe deze overkomt op de luisteraar.


Beluister hier onze vrouwelijke voice-overs!

Waarvoor kun je beter een vrouwelijk voice-over inzetten?


Dus wanneer zet je nu liever een vrouwelijke voice-over in? Allereerst wanneer je echte vrouwenproducten wilt verkopen. Denk aan make-up en ‘gezonde’ dingen zoals een reclame voor een sportmerk of biologische producten. Aangezien vooral vrouwen nog steeds geassocieerd worden met het huishouden, kunnen deze het beste een nieuw schoonmaakmiddel verkopen. 

One Direction – TV Spot – ingesproken door Taylor Kaye

Omdat de vrouwenstem hoger is, klinkt deze gevoeliger. Daarom kan deze dan ook het beste ingezet worden voor gevoelige onderwerpen die emoties en gevoelens op (moeten) wekken. Een andere sector waarvoor beter een vrouwelijke voice-over ingezet kan worden is de zorg, omdat daarin vooral veel vrouwen werkzaam zijn. 

Onze vrouwelijke stemartiesten


Wij hebben voor u een selectie gemaakt van de beste vrouwelijke voice-overs ter wereld. Beluister de stemmen en bepaal welke voice-over het beste past bij uw project! Zit de stem die u zoekt er niet bij? Laat het ons even weten en wij zoeken de stem die volledig voldoet aan uw wensen of die van uw cliënt.


Andere Voice-overs…


Amerikaanse Voice-over

Heb je een film, trailer of reclame die vooral opwindend moet zijn en spannend moet klinken? Dan is de Amerikaanse voice-over de juiste keuze.
Meer Info...

Britse Voice-over

Het Britse accent is er een die door velen geliefd is. Met goede reden! Geef je volgende productie zakelijke klasse met een Britse voice-over.
Meer Info...

Mannelijke Voice-over

Met een karakteristieke mannen stem kan je nooit de fout in gaan. Beluister ons brede aanbod professionele mannelijke voice-overs!
Meer Info...

Wij staan garant voor

Blijf op de hoogte en hoogte en volg ons op social-media!

Facebook

Twitter

Google+

Youtube

Soundcloud

Vimeo

Of schrijf je in op onze nieuwsbrief…

 
Heb je een vraag? Bel 010-7600103